Treść strony - Aktualności 2017 r.
Ogłoszenie w sprawie nieodpłatnego odbioru i utylizacji zwłok zwierzęcych z terenu Gminy Wielgie na 2017 rok
Informuje się mieszkańców Gminy Wielgie, że została zawarta umowa z Przedsiębiorstwem Przemysłowo-Handlowym "HETMAN" Sp. zo.o. z siedzibą Florianów 24 – Zakład Utylizacji w Olszówce gmina Golub Dobrzyń na nieodpłatny odbiór odpadów zwierzęcych ( padliny ), które wymagają odpowiedniego unieszkodliwienia.
"Odpady pochodzenia zwierzęcego" należy przez to rozumieć zwłoki zwierząt ( lub ich części ) powstające w gospodarstwach rolnych na terenie gminy.
Jednostkowe zapotrzebowanie na wywóz odpadów pochodzenia zwierzęcego z gospodarstw proszę zgłaszać telefonicznie pod nr:
- 0-24 282 16 53;
- 0-56 683 25 62;
- 662 041 241
APEL do hodowców drobiu
Szanowni Państwo!
Wirus wysoce zjadliwej grypy ptaków (HPAI), podtypu H5N8 - nie jest groźny dla ludzi, ale jest bardzo szkodliwy dla gospodarki i niebezpieczny dla gospodarstw. Główną przyczyną rozprzestrzeniania się wirusa są zarażone dzikie ptaki. Niestety przyczyną bywa również człowiek. Poniżej zamieszczamy podstawowe zasady postępowania.
Należy bezwzględnie przestrzegać zasad bioasekuracji:
- zabezpieczyć paszę przed dostępem zwierząt dzikich,
- nie karmić drobiu na zewnątrz budynków, w których drób jest utrzymywany,
- nie poić drobiu oraz ptaków utrzymywanych przez człowieka wodą ze zbiorników, do których dostęp mają dzikie ptaki,
- stosować w gospodarzstwie odzież i obuwie ochronne oraz po każdym kontakcie z drobiem lub dzikimi ptakami umyć ręce wodą z mydłem,
- stosować maty dezynfekcyjne w wejściach i wyjściach z budynków, w których utrzymywany jest drób,
- przetrzymywać drób w przeznaczonych do tego celu pomieszczeniach bez możliwości swobodnego poruszania się po otwartym wybiegu,
Za brak stosowania zasad bioasekuracji będą nakładane kary administracyjne.
Wirus grypy ptaków H5N8
Zwrot podatku akcyzowego w 2017 roku
Rozporządzeniem z dnia 21 listopada 2016 r. w sprawie stawki zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej na 1 litr oleju w 2017 r. ( Dz. U. z 2016 r. poz. 1934 ), Rada Ministrów określiła stawkę zwrotu akcyzy na 2017 r. w wysokości 1,00 zł na 1 litr oleju. Oznacza to, że zwrot nie może być wyższy niż 86,00 zł na 1 hektar powierzchni użytków rolnych (1,00 zł × 86 litrów ).
W okresie od dnia 1 lutego do 28 lutego 2017 r. producenci rolni składają wniosek o zwrot akcyzy zawartej w cenie oleju napędowego zakupionego na potrzeby prowadzonej produkcji rolnej w okresie od 1 sierpnia 2016 r. do 31 stycznia 2017 r. Drugi wniosek będzie można składać od 1 sierpnia do 31 sierpnia 2017 r.
Wyliczając kwotę należnego zwrotu należy pamiętać, że przy ustalaniu limitu nie uwzględnia się gruntów gospodarstw rolnych, na których zaprzestano produkcji rolnej w rozumieniu przepisów o podatku rolnym oraz gruntów zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej innej niż działalność rolnicza w rozumieniu tych przepisów.
Podstawą zwrotu podatku akcyzowego jest wniosek, którego wzór określa rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 28 czerwca 2013 r. w sprawie wzoru wniosku o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej (Dz. U. z 2013 r. poz. 789).
Do wniosku o zwrot podatku producent rolny dołączyć musi faktury VAT albo ich kopie, stanowiące dowód zakupu oleju napędowego w okresie sześciu miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku.
Wypłata zwrotu - w przypadku wniosków złożonych w terminie od 1 lutego do 28 lutego 2017 r. - nastąpi do dnia 30 kwietnia 2017 r.
Termin wypłaty może ulec zmianie w zależności od wpływu środków na realizację zadania.
Dokumenty jakie należy złożyć
Informacja KRUS
Zasady potrącania zaliczek na podatek dochodowy i składek na ubezpieczenie zdrowotne z emerytur i rent rolniczych w 2017 r.
Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego - jako płatnik emerytur i rent - zgodnie z art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2016 r., poz. 2032 ze zm.) zobowiązana jest do pobierania comiesięcznych zaliczek na podatek dochodowy od wypłacanych świadczeń.
Od 1 stycznia 2017 r. zaliczki te ustala się w kwocie równej 18 proc. świadczenia uzyskanego w danym miesiącu, minus miesięczna kwota zmniejszająca podatek równa 46,33 zł (ustalona od obowiązującej do końca 2016 r. kwoty zmniejszającej podatek - 556,02 zł, która po podzieleniu na 12 miesięcy wynosi 46,33 zł).
Jeżeli emeryt/rencista (sumując świadczenia od początku roku) przekroczy dochód 85 528 zł, to wówczas od miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło przekroczenie, zaliczka będzie wynosiła nie 18 proc., lecz 32 proc. dochodu uzyskanego w danym miesiącu i nie będzie zmniejszana o 46,33 zł. Natomiast od świadczeń wypłacanych w niskich kwotach, tj. do 257 zł miesięcznie, zaliczki na ten podatek nie będą pobierane.
Kasa wyjaśnia, że od 1 stycznia 2017 r. weszły w życie przepisy ustawy z dnia 29 listopada 2016 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz ustawy o zmianie ustawy – ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2016 r., poz. 1926), w myśl których roczna kwota zmniejszająca podatek w 2017 r. wynosi od 0 zł do 1 188 zł, w zależności od wysokości rocznego dochodu.
Niemniej Kasa podkreśla, że wysokość kwoty zmniejszającej podatek będzie ustalona indywidualnie dla każdego emeryta/rencisty dopiero w rocznym obliczeniu podatku, tj. po zakończeniu roku podatkowego 2017, a zaliczki potrącane będą w opisany wyżej sposób według dotychczasowej kwoty (556,02 zł). Kasa dodaje, że w przypadku emerytów/rencistów, których roczne dochody nie przekroczą 6 600 zł - kwota zmniejszająca podatek wyniesie 1 188 zł.
Emerytom/rencistom, których roczne dochody wyniosą od 6.600 zł i nie przekroczą 11 000 zł, odliczona zostanie kwota zmniejszająca podatek pomiędzy 1 188 zł a 556,02 zł. W przypadku emerytów/rencistów, których roczne dochody przekroczą 11 000 zł, ale nie przekroczą 85 528 zł, roczna kwota zmniejszająca podatek wyniesie - jak dotychczas - 556,02 zł.
Ponadto zgodnie z art. 85 ust. 9 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2016 r., poz. 1793 ze zm.) Kasa oblicza i pobiera z wypłacanych świadczeń emerytalno-rentowych składkę na ubezpieczenie zdrowotne w wysokości 9% podstawy wymiaru składki; z tym że 7,75% podstawy wymiaru składki pokrywane jest z zaliczki na podatek dochodowy, a pozostałe 1,25% podstawy wymiaru składki potrącane jest z kwoty netto emerytury lub renty.
Więcej informacji na nie www.krus.gov.pl (Przykłady obliczania zaliczki na podatek dochodowy i składki na ubezpieczenie zdrowotne w 2017 r.)
Informacja pozyskana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy
Dofinansowanie utylizacji azbestu na 2017 rok
Informujemy mieszkańców gminy Wielgie o możliwości otrzymania 70% dotacji na demontaż, transport i utylizację wyrobów zawierających azbest z budynków mieszkalnych bądź gospodarczych. Pozostałe 30% kosztów kwalifikowanych stanowić będzie udział właściciela nieruchomości. Wnioskodawcy zobligowani będą do wpłacenia 30% kosztów wg ceny ustalonej po rozstrzygnięciu przetargu lub zapytaniu ofertowym na realizację zadania „Demontaż, transport i utylizacja wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Wielgie w 2017 roku”. Ustaloną kwotę, stanowiącą 30%, należało będzie uregulować w terminie określonym odrębnym pismem.
Prosimy wszystkich zainteresowanych o złożenie kompletu dokumentów* w Urzędzie Gminy w Wielgiem pokój nr 8 ( p. Agnieszka Orłowska-Olewińska, tel. 0-54 289-73-80 wew. 44 ) w terminie od 16.02.2017 r. do 10.03.2017 r.
Osoby, które zostaną objęte przedmiotową dotacją zobowiązane są do zaniechania działań związanych z demontażem do chwili wyłonienia wykonawcy w drodze przetargu bądź zapytania ofertowego. Prace objęte dotacją mogą być wykonane wyłącznie przez wykonawcę wyłonionego w przetargu bądź zapytaniu ofertowym.
Komplet dokumentów zawiera:
- Wniosek o przyznanie dotacji ( dostępny w tutejszym urzędzie pokój nr 8 lub na stronie internetowej www.wielgie.pl )
- Harmonogram rzeczowo-finansowy ( druk dostępny w tutejszym urzędzie pokój nr 8 lub na stronie internetowej www.wielgie.pl )
- oświadczenie ( druk dostępny w tutejszym urzędzie pokój nr 8 lub na stronie internetowej www.wielgie.pl )
- Zgłoszenie zamiaru wykonania robót budowlanych (ewentualnie pozwolenie na budowę, pozwolenie na rozbiórkę )w Starostwie Powiatowym w Lipnie
- Kserokopia aktu notarialnego
- „Formularz informacji przedstawiony przez wnioskodawcę” w przypadku osoby ubiegającej się o dotację na budynki inne niż mieszkalne ( tj. obory, stodoły, budynki inwentarskie, budynki usługowe itp. ) ( druk dostępny w tutejszym urzędzie pokój nr 8 lub na stronie internetowej www.wielgie.pl )